loading...

electrical-panels

بازدید : 14
سه شنبه 26 مهر 1401 زمان : 10:50

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در یکی از روزهای گرم و آفتابی تابستان، تمیز کردن عینک آفتابی خود را فراموش کنید! تحمل آفتاب، آن هم در چنین روزهایی، بدون عینک آفتابی تقریبا موضوع غیرقابل تحملی است. اگر از عینک آفتابی استفاده می‌کنید، حتما این موضوع هم برایتان پیش آمده است که در زمان استفاده از آن، متوجه خط و خش یا کثیفی‌های روی شیشه عینک شوید. در چنین مواقعی طبیعتا همه ما تلاش می‌کنیم که لکه‌ها و کثیفی‌های روی شیشه عینک را با گوشه لباس یا دستمال‌کاغذی پاک کنیم؛ اما گاهی لکه‌های شیشه عینک سرسخت‌تر از آن هستند که با یک پاک کردن ساده و دستمال‌کاغذی از بین بروند. از طرفی، تماشای منظره‌های زیبا و سرسبز تابستانی از پشت شیشه‌های کثیف عینک آفتابی، بدون شک لذت یک روز زیبا را از شما خواهد گرفت.



پس چاره چیست؟! چگونه باید لکه‌های شیشه عینک آفتابی را از بین برد؟ آیا روشی برای تمیز کردن عینک آفتابی وجود دارد که تمامی آلودگی‌های آن را از بین ببرد؟ در این مطلب قصد داریم به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم و بهترین روش‌های تمیز کردن عینک آفتابی را به شما معرفی کنیم:


اگر قصد تمیز کردن عینک آفتابی خود را دارید، چند نکته را هرگز فراموش نکنید!


دستان خود را بشویید


قبل از تمیز کردن عینک آفتابی، اول دستان خود را با یک مایع دستشویی مناسب شسته و با حوله خشک کنید. اگر دست‌های شما کثیف باشد، ممکن است تمیز کردن عینک آفتابی یک امر بی‌فایده باشد!


برای تمیز کرن عینک، از جریان آب کمک بگیرید


توصیه می‌شود قبل از تمیز کردن عینک، آن را زیر جریان آرام آب نگه دارید تا ذرات گرد و غباری که روی شیشه عینک وجود دارند و شما با چشم نمی‌بینید، از روی شیشه عینک پاک شوند. حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که چه لزومی برای این کار وجود دارد؟ بهتر است بدانید، ذرات کوچک گرد و غباری که روی شیشه عینک می‌نشینند، در زمان تمیز کردن عینک آفتابی می‌توانند موجب ایجاد خط و خراش‌های روی آن شده و به مرور زمان، آن را به یک عینک آفتابی بی‌مصرف تبدیل کنند!


تمامی قسمت‌های عینک را تمیز کنید


ممکن است فکر کنید، تنها بخش‌های عینک که به تمیزکاری نیاز دارند، شیشه‌های آن هستند در حالی که فریم عینک، لبه لنزها و محل اتصال لنز به فریم نیز به تمیز کردن نیاز دارند. توجه داشته باشید که در محل اتصال لنز به فریم، ممکن است چربی‌های پوستی جمع شوند و نیاز به تمیز کردن مداوم آن باشد.


دو طرف لنز را بشویید و پاک کنید


تنها بخش‌های بیرونی شیشه عینک نیستند که کثیف و آلوده می‌شوند؛ بلکه بخش‌های داخلی عینک نیز به مرور زمان کثیف می‌شوند. بنابراین نیاز است تا هر دو طرف لنزها و فریم‌ها در زمان تمیز کردن عینک آفتابی موردتوجه قرار گیرند.


عینک را با دستمال مناسبی پاک کنید


اگر از دستمال‌های نامناسب برای تمیز کردن عینک آفتابی استفاده کنید، نه تنها شیشه‌های آن تمیز نمی‌شوند، بلکه پرز و گرد و خاک نیز روی شیشه می‌نشیند و شما تنها وقت خود را تلف کرده‌اید! برای پاک کردن عینک آفتابی معمولا دستمال‌های مخصوصی وجود دارند که به راحتی شیشه آن را تمیز می‌کنند، اما شما می‌توانید از یک حوله خشک و بدون پرز نیز استفاده کنید.


آیا آب گرم، لکه‌های روی شیشه عینک آفتابی را از بین می‌برد؟


این موضوع که آب گرم، می‌تواند بسیاری از لکه‌ها و چربی‌ها را پاک کند، ممکن است این فرض را در ذهن ما به وجود آورد که، آب گرم برای تمیز کردن عینک آفتابی نیز مناسب است؛ اما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که عینک‌های آفتابی معمولا دارای جنس و ویژگی‌های خاصی هستند و آب گرم ممکن است به برخی از آن‌ها آسیب بزند.


تمیز کردن عینک آفتابی


چطور عینک آفتابیمان را ضدعفونی کنیم؟


برای ضدعفونی کردن عینک آفتابی، می‌توانید از الکل استفاده کنید یا اینکه، از محلول آب و سفیدکننده کمک بگیرید؛ اما به ویژگی‌ها و جنس عینک و قاب‌های آن توجه کنید؛ زیرا مواد ضدعفونی‌کننده‌ای مانند الکل یا حتی سفیدکننده‌ها، ممکن است برای برخی از عینک‌ها یا قاب آن‌ها مناسب نباشند و پس از پاک کردن لکه‌ها و کثیفی‌های عینک، با یک لنز آسیب‌دیده و قابی که دچار خوردگی شده است، مواجه شوید! همچنین توصیه می‌شود از محلول آب و آمونیاک هم کمک بگیرید. این محلول در تمیز کردن عینک آفتابی به خوبی عمل کرده و لکه‌های آن را از بین می‌برد.


خرید عینک آفتابی


در زمان خرید عینک آفتابی، نکات زیادی را باید مورد توجه قرار داد، اما اگر می‌خواهید نگران تمیز کردن عینک آفتابی یا جنس لنز و فریم آن نباشید، بهتر است از ابتدا به آن توجه کنید. معمولا جنس فریم عینک‌ها، پلاستیک یا فلز است. دقت داشته باشید، فریم فلزی عینک، ضدزنگ باشد. عدسی‌های عینک آفتابی ممکن است در جنس‌های مختلفی تولید و عرضه شوند. معمولا جنس عدسی‌ها دارای پوشش‌های مناسب در برابر اشعه فرابنش، پوشش ضدخش، پوشش فتوکرومیک، پوشش ضد انعکاس و ... هستند که هر یک از این پوشش‌ها دارای مواد و ویژگی‌های خاصی هستند و بهتر است در زمان تمیز کردن عینک آفتابی به آن‌ها توجه کنید. در ادامه چند توصیه مهم برای شما داریم:


بایدها و نبایدهای تمیز کردن عینک آفتابی



    • از گوشه لباس یا پیراهنتان استفاده نکنید. این کار ممکن است موجب ایجاد خش و لکه‌های اضافی روی عینک شود.


    • شیشه پاک‌کن برای تمیز کردن عینک آفتابی اصلا مناسب نیست!


    • از آب خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده نکنید.


    • خمیر دندان ممکن است برای پاک کردن لکه‌های شیشه عینک مناسب باشد، اما نباید حاوی مواد زبر باشد، زیرا این مواد موجب ایجاد خط و خش روی شیشه عینک می‌شوند.




نکته پایانی


تمیز کردن عینک آفتابی که بدون شک همه ما تجربه آن را داشته‌ایم، گاهی ممکن است تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه روزمان ‌شود و تمام فکرمان را به خود مشغول سازد. در این مطلب سعی کردیم، بایدها و نبایدها و آنچه را که لازم است در زمان تمیز کردن عینک آفتابی رعایت کنید، بررسی کنیم.


نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 235
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه